Col·lecció: La Mira
228 pàgines,
Enquadernació rústica amb solapes
ISBN: 978-84-125024-2-8
PVP: 19 euros
Publicació: Març de 2022
Com s’ensenyava i s’aprenia el català durant el franquisme? Guanyem amb la llengua. El català durant el franquisme ens explica unes històries plenament desconegudes: les de professors, d’alumnes, de pisos, d’escoles... que no només des de la repressió, la clandestinitat i l’alegalitat van salvar una llengua sinó que també van salvar una societat i un país. Des de la seva arribada, el franquisme no pot aturar la transmissió del català. Es continua fent de viva veu en domicilis particulars, entitats privades. A les ombres, a la clandestinitat, s’organitzen les primeres classes de català. Des de Barcelona i Reus s’impulsa una nova modalitat per aprendre el català mitjançant trameses per correu postal.
En el franquisme, neix un moviment d’escoles que continuen defensant el model escolar català i entronquen amb la tradició pedagògica d’abans de la guerra. Són els dies que els versos rescaten el país, la llengua. L’agost de 1944 es crea el Concurs Parroquial de Poesia de Cantonigròs. Un certamen literari en català que, durant 25 estius, es converteix en refugi de les lletres catalanes. El 1969, les campanyes populars “Català a l’escola” i “Cultura en ruta” posen, de nou, el català en marxa. Als setanta, la Delegació d’Ensenyament Català d’Òmnium Cultural esperona la creació d’una xarxa de mestres per introduir dues hores de català a l’escola. Un moviment que s’institueix a les escoles de Santa Coloma de Gramenet el 1972, va guanyant, de mica en mica, l’espai del català a l’escola. Comença una victòria. Les històries d’aquest llibre tenen el seu origen en una sèrie de reportatges publicats al magazín digital La Mira, titulada El català durant el franquisme.
És periodista i professora de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna-URL. Doctora i llicenciada en Periodisme per la URL. Amb un Doctorat en Política, mèdia i societat (URL), un Màster Universitari en Estudis Històrics (UB) i un Màster en Gestió d’Empreses de Comunicació (UPF). És coordinadora del Grau en Periodisme i Comunicació Corporativa, dels màsters universitaris en Comunicació Política i Social i en Periodisme Avançat. Reporterisme, i coordinadora adjunta del doctorat en Comunicació de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna-URL. És membre del grup de recerca Digilab i redactora del magazín digital La Mira.
Ha publicat Dones que surten del paper (Fonoll, 2018); Un conflicte de llengües, 18è premi Ramon Trias Fargas d’Assaig Polític (Angle Editorial, 2015), i L’era de la hipermemòria, 26è premi d’Assaig Josep Vallverdú (Pagès Editors, 2010). Ha estat redactora al diari Avui i al programa Afers Exteriors de TV3, i redactora en cap de Tripodos.
19,00 € I.V.A inclòs
Col·lecció: La Mira
228 pàgines,
Enquadernació rústica amb solapes
ISBN: 978-84-125024-2-8
PVP: 19 euros
Publicació: Març de 2022
Com s’ensenyava i s’aprenia el català durant el franquisme? Guanyem amb la llengua. El català durant el franquisme ens explica unes històries plenament desconegudes: les de professors, d’alumnes, de pisos, d’escoles… que no només des de la repressió, la clandestinitat i l’alegalitat van salvar una llengua sinó que també van salvar una societat i un país. Des de la seva arribada, el franquisme no pot aturar la transmissió del català. Es continua fent de viva veu en domicilis particulars, entitats privades. A les ombres, a la clandestinitat, s’organitzen les primeres classes de català. Des de Barcelona i Reus s’impulsa una nova modalitat per aprendre el català mitjançant trameses per correu postal.
En el franquisme, neix un moviment d’escoles que continuen defensant el model escolar català i entronquen amb la tradició pedagògica d’abans de la guerra. Són els dies que els versos rescaten el país, la llengua. L’agost de 1944 es crea el Concurs Parroquial de Poesia de Cantonigròs. Un certamen literari en català que, durant 25 estius, es converteix en refugi de les lletres catalanes. El 1969, les campanyes populars “Català a l’escola” i “Cultura en ruta” posen, de nou, el català en marxa. Als setanta, la Delegació d’Ensenyament Català d’Òmnium Cultural esperona la creació d’una xarxa de mestres per introduir dues hores de català a l’escola. Un moviment que s’institueix a les escoles de Santa Coloma de Gramenet el 1972, va guanyant, de mica en mica, l’espai del català a l’escola. Comença una victòria. Les històries d’aquest llibre tenen el seu origen en una sèrie de reportatges publicats al magazín digital La Mira, titulada El català durant el franquisme.
És periodista i professora de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna-URL. Doctora i llicenciada en Periodisme per la URL. Amb un Doctorat en Política, mèdia i societat (URL), un Màster Universitari en Estudis Històrics (UB) i un Màster en Gestió d’Empreses de Comunicació (UPF). És coordinadora del Grau en Periodisme i Comunicació Corporativa, dels màsters universitaris en Comunicació Política i Social i en Periodisme Avançat. Reporterisme, i coordinadora adjunta del doctorat en Comunicació de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna-URL. És membre del grup de recerca Digilab i redactora del magazín digital La Mira.
Ha publicat Dones que surten del paper (Fonoll, 2018); Un conflicte de llengües, 18è premi Ramon Trias Fargas d’Assaig Polític (Angle Editorial, 2015), i L’era de la hipermemòria, 26è premi d’Assaig Josep Vallverdú (Pagès Editors, 2010). Ha estat redactora al diari Avui i al programa Afers Exteriors de TV3, i redactora en cap de Tripodos.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam finibus urna et nunc eleifend, id condimentum nisl feugiat. Nullam ac quam sed justo aliquam condimentum. Maecenas interdum felis vel risus ullamcorper luctus. Vestibulum blandit dui sed ipsum vestibulum pretium.
Editorial Fonoll:
Data Sortida:
ISBN:
Encuadernació:
Format:
Núm. de pàgines:
Preu:
Ressenyes
Encara no hi ha ressenyes.